Schweiziska legender föds och frodas

Honey design har fått förtroendet att genomföra flera koncept för Terroir Suisse som omsatts från strategi och koncept till kommunikation, digitala kampanjer, tävlingar, aktiviteter och events. 

Först ut, kampanjen ”Schweiziska legender” som lyfter fram den mytomspunne nationalhjälten Wilhelm Tell som även pryder deras äkta, schweiziska bondost. Bondosten är lokalt producerad efter urgammalt recept och metoder med alpmjölk av högsta kvalitet, opastöriserad och helt utan tillsatser. 

”Schweiziska legender” gjorde succé i butikerna och bondosten blev en riktig storsäljare under maj. Legender föds, frodas och återkommer, liksom Tell och den Schweiziska bondosten.


Höjdpunkter från ”Schweiziska legender”:

• Grafiskt formspråk med tydlig koppling till Schweiz
• Illustrationsmanéret signalerade genuint hantverk
• Enkelt och lättanvänt butiksmaterial
• Kunder vågade prova något nytt, återkom och köpte mer
• Terroir Suisse sålde över 3 ton bondost under kampanjmånaden – 6 ggr mer under 2022 jämfört med 2021


Market insights, Concept Development, Concept Visualization, Retail Design, Illustration, Graphic Design, Brand Development, Project Management, Advertising

#schweiziskalegender #schweiziskbondost #conceptdevelopment #retaildesign #brandidentity #terroirsuisse #gastroimport

Client: Terroir Suisse