Gourmet Food

us_beef_american_hamburgers

Gourmet Food lanserar nya produkter i ny design

Gourmet Food, en av Stockholms största restaurang- och köttgrossister, kommer att under eget varumärke U.S. BEEF, lansera en ny produktserie i dagligvaruhandeln. Först ut i serien är en hamburgerförpackning i premiumkategorin – American Hamburgers, med 100% amerikanskt Hereford-Angus kött. Honey Design fick, tillsammans med Republique förtroendet att designa ett nytt förpackningskkoncept.

Marknadschef på Gourmet Food, Christian Dyjée säger:

Vi har varit framgångsrika med det färska amerikanska köttet från U.S. Beef i de manuella köttdiskarna. Det är kul att nu också kunna erbjuda ytterligare produkter av restaurangkvalitet, denna gång till frysdisken. En utmaning blir såklart att få konsumenterna att inse att en fryst hamburgare i detta fall är bättre än den färska.

Vi har valt Honey Design för att de i sin strategi och design tydligt lyfte fram de kärnvärden vi ville förmedla till konsument.”

Skills: Förpackningsdesign
Client: Gourmet food