Kär i Gruyère

Terroir Suisse har med sina 7 olika kvaliteter av Gruyèreostar, det största sortimentet i Sverige. Honey design fick förtroendet att genomföra ett kampanj för att bredda kunskapen hos konsumenten, att Gruyère inte bara är EN typ av ost. Kampanjen ”Kär i Gruyère” har omsatts från strategi och koncept till kommunikation, digital kampanj, march, tävlingar, aktiviteter och events.

I den schweiziska regionen Gruyère finns ett ysteri i nästan varje by. Ostarna görs efter samma recept, men varje ko, bonde och ostmästare sätter sin egen prägel på den älskade osten. Så har det varit ända sedan 1100-talet.

Terroir Suisse har en Gruyère för varje karaktär – från den mildare DOUX, den ekologiska BIO, sommarosten ALPAGE, de populära RÉSERVE och CAVE, till de mer kraftfulla och prisbelönta NOIR och VIEUX. I vilken Gruyère är du kär? Reels



Höjdpunkter från ”Kär i Gruyère”:

• Ensamma om att färgkoda ostarna, vilket förenklar för kunderna.
• Gula kläder blev en tydlig och unik färg i butiksmiljö
• Enkelt och lättanvänt butiksmaterial
• Butikerna beställde minst 3-4 olika Gruyère-ostar
• Våra T-shirts och kepsar blev hett eftertraktade av butikspersonalen
• Kampanjen blev så populär att konsumenterna förutom ostar även ville beställa t-shirts och kepsar
Gruyère är en favorit i butik och personalen kramade gärna ostarna som blev en del av den digitala marknadsföringen
DUÅ i Umeå utsedd till Årets butik i Retail Award för Svensk Handel, använde våra merch i deras presentation på Instagram


Butiksfilm

 

 

Client: Terroir Suisse