Den kreativa processen

Den kreativa processen är ständigt aktiv och alltid i rörelse framåt. Det är det som är tjusningen med mitt jobb, att hålla fast i varumärkets själ och essence men samtidigt våga ta ut svängarna och utveckla varumärket. Ibland stannar det på idéstadiet (bra, ibland 🙈 ), men ibland får idén fäste, gror och börja växa, hela vägen till ett färdigt koncept. 🤯 Det viktiga är att inte stressa på en kreativ process, den måste få ta tid. Ha tålamod, våga stanna upp och skynda långsamt. 

Den kreativa processen är viktig för att hitta nya vägar i ett långsiktigt varumärkesarbete.

💛🧀🇨🇭Precis så har varumärkesarbetet med vår uthålliga uppdragsgivare Terroir Suisse varit. Efter 10 år har vi som enda aktör i ostdisken, lyckats bygga upp en färgkodad serie med sju Gruyère-ostar av bästa kvalitet men med olika karaktär, som omfamnats av handlare och kunder. Vi hyllar mångfalden med dessa sju Gruyèrer och lyfter fram historien och hemligheten bakom; terroirens betydelse, traditionen, människorna och deras passion. En ost är inte bara en ost, och en Gruyère är definitivt inte bara en Gruyère.

⭐️I dagarna är det premiär för årets Gruyère Alpage (den blå) som endast görs under sommaren och lagras i 13–16 mån.

⭐️Nästa steg i produktutvecklingen är riven Gruyère som lanseras i butik inom ett par veckor. Då presenterar jag även den nya förpackningsdesignen.

Gruyère Alpage premiären är för många en höjdpunkt.
Olle är en äkta conoisseur av Gruyère.