Den kreativa processen
Den kreativa processen är ständigt aktiv och alltid i rörelse framåt. Det är det som är tjusningen med mitt jobb, att hålla fast i varumärkets själ och essence men samtidigt våga ta ut svängarna och utveckla varumärket. Ibland stannar det på idéstadiet (bra, ibland 🙈 ), men ibland får idén fäste, gror och börja växa, hela vägen till ett färdigt koncept. 🤯 Det viktiga är att inte stressa på en kreativ process, den måste få ta tid. Ha tålamod, våga stanna upp och skynda långsamt.
💛🧀🇨🇭Precis så har varumärkesarbetet med vår uthålliga uppdragsgivare Terroir Suisse varit. Efter 10 år har vi som enda aktör i ostdisken, lyckats bygga upp en färgkodad serie med sju Gruyère-ostar av bästa kvalitet men med olika karaktär, som omfamnats av handlare och kunder. Vi hyllar mångfalden med dessa sju Gruyèrer och lyfter fram historien och hemligheten bakom; terroirens betydelse, traditionen, människorna och deras passion. En ost är inte bara en ost, och en Gruyère är definitivt inte bara en Gruyère.
⭐️I dagarna är det premiär för årets Gruyère Alpage (den blå) som endast görs under sommaren och lagras i 13–16 mån.
⭐️Nästa steg i produktutvecklingen är riven Gruyère som lanseras i butik inom ett par veckor. Då presenterar jag även den nya förpackningsdesignen.